期待と回想 prospect and reflection

参加作家水野健一郎管弘志浮舌大輔伊波英里
会期:2014年9月6日(土)-9月23日(火)
時間:11:00-20:00
休廊:水曜日休廊
オープニングパーティー:2014年9月6日 18:00-21:00
パフォーマンス by KATHY:2014年9月6日 20:00-
会場:Fm 東京都渋谷区恵比寿南1-14-12 ルソレイユ3 303
Tel070-6982-1412

Fm は2014年9月6日(土)よりグループ展「期待と回想 prospect and reflection」を開催します。

この展覧会は恵比寿にオープンした現代美術を扱うギャラリー、Fm(エフマイナー)の第一回目の展覧会企画です。本展覧会には、美術の分野に捕われることなく制作活動を続けている、水野健一郎、管弘志、浮舌大輔、伊波英里が参加します。

水野健一郎はこれまで多くの展覧会に参加すると同時に、ジャンルを超えたコラボレーションを積極的に行ってきた作家です。水野はテレビアニメからの無意識な影響を抽出して映像及び平面作品を制作します。

管弘志は、雑誌やCDジャケット等に作品を提供する一方、国内外での展覧会に参加しています。管は直線を用いてモチーフをディフォルメし、 マスキングテープや、カラス口、ぼかし網などを使って繊細に着彩した作品を制作しています。

浮舌大輔は、映像、グラフィック、音楽など複数のメディアで活動を続けています。アーティストグループ「20TN!」の主宰や、OPENdANのメンバーとして作品を制作するなど、ハイブリッドな着想、手法で作品を制作しています。

伊波英里は、映像作品の制作を中心に、平面および立体作品を制作する作家です。伊波は80年代前半から、90年代前半にかけてのデジタルグラフィックを思い起こさせるモチーフを取り入れ、デジタルを用いた表現の可能性を押し広げています。

本展覧会のタイトル「期待と回想」は、哲学者鶴見俊輔の書籍のタイトルを引用したものです。現在まで制作されてきた美術史に残る作品に学び、発展させることでマスターピースは生まれます。本展覧会はこれまで制作されてきたマスターピースを「回想の次元にとじこめず、期待の次元で捉えなおす」作家達による展覧会です。

「期待と回想 prospect and reflection」参加作家

水野健一郎(みずの けんいちろう)
1967年 岐阜県生まれ
セツ・モードセミナー卒業。既視感と未視感の狭間にゆれるロマンチシズムを求めて、潜在的絵画体験であるテレビアニメからの無意識な影響を脳内で再構築し、ドローイング、ペインティング、グラフィック、アニメーションなど、多様な手法を用いて作品を制作。多くの展覧会に参加するとともに、パフォーマンスやファッションデザイナーなど、他分野とのコラボレーションを精力的に行う。作品集『Funny Crash』(2009年)、『KATHY’s “New Dimension”』(2011年)をTOKYO CULTUART by BEAMSより刊行。2012年より映像チーム「超常現象」、美術ユニット「最高記念室」としても活動。2013年より美學校「絵と美と画と術」講師、東北芸術工科大学映像学科アニメーションラボ非常勤講師。
HP: マイファイ(仮)http://kenichiromizuno.blogspot.jp

管弘志(かん ひろし)
1973年 大阪府生まれ
創造社デザイン専門学校夜間部卒業。雑誌、書籍、CDジャケット等に作品を提供する一方で、国内外での展覧会に参加。管は直線を用いて水平、垂直的な構成でモチーフをディフォルメし、 マスキングテープや、カラス口、ぼかし網などを使って繊細に着彩された平面作品を制作。VOL.7HBファイルコンペ藤枝リュウジ賞、タンカレーマティーニパーフェクトアート2000 常磐響賞、第112回 THEチョイス入選、第11回TIS公募入賞ほか。雑誌「モーターマガジン」、「カーサブータス」、ホテルクラスカブックCDほかに作品提供。キリンジ「カメレオンガール」、リップスライム「黄昏サラウンド」CDジャケットを担当。
HP: 新しい長さ http://hirishikan207.blogspot.jp/

浮舌大輔(うきした だいすけ)
1981年 静岡県生まれ
映像、グラフィック、エディトリアルデザイン、立体作品、インスタレーション、音楽など多岐に渡ったメディアで活動。アーティストグループ「20TN!」の主宰やOPENdANのメンバーとして作品制作やパフォーマンスを発表するなど、ハイブリッドな着想、手法で作品を制作。展覧会「FIXIVISION」ukisita daisuke x toda masaki、「空中GO!」(20TN!)「(((OCOS)))」produced by 20TN! ほか。「和ラダイスガラージ」、「LOW END THEORY JAPAN」、等でVJ。 bccks(天然文庫)第三弾より作品集『パーツウープリー』を刊行。 CAFE × SPACE × STUDIO『forestlimit』を東京都渋谷区幡ヶ谷にオープン。2014年不定型プロダクション「THE OPEN」開設。
HP: http://20tn.tumblr.com/ (20TN! )

伊波英里(いなみ えり)
1981年、東京生まれ
映像に軸足を置きつつ、グラフィックやオブジェなど多岐にわたる作品を精力的に発表している。デジタルによる作画が導入された80年代前半から、本格的なデジタル作画の時代が始まる90年代前半にかけてのデジタルグラフィックを思い起こさせるモチーフを取り入れ、デジタルを用いた表現の可能性を押し広げている。 個展2012年「丘ファンタジー」( mograg garage、東京)など。 グループ展 2014年「総天然色キャンプ」(吉祥寺バウスシアター/東京)など
HP:http://eriinami.com/

オープニングパフォーマンス

KATHY(キャシー)
「KATHYという強大な力に動かされる3人は、次々にその指令を受け任務を遂行しなければならない。すべてがKATHYの監視下にある。」

ダンスの境界を超え、ギャラリーや美術館でのパフォーマンス、ファッションブランドとのコラボレーションなど様々な領域を侵犯しようと企む女性3人のパフォーマンスユニット。東京を拠点にパリ、ニューヨーク、バーゼル、トリノ、台湾などのアートフェスティバルにもゲスト出演。

SENSE WARE Paris(@PALAIS DE TOKYO)、RisingSun RockFestival、Sense of Wonder、Art Lindsay Japan tour、THEATRE PRODUCTSのコレクションなどにも出演。2010年、Hayward Gallery (ロンドン)にて1960年代から現代までのアートとダンスの歴史を綴るアーカイブ展に映像作品を出品。

同展がHaus der Kunst(ミュンヘン)を巡回。「KATHY’s 〝New Dimension″」をTOKYO CULTUART by BEAMSより出版。

HP: http://www.zzkathyzz.com
Twitter:http://twitter.com/kathy_info

KATHY

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展示:期待と回想 prospect and reflection @Fm http://galleryfm.com/prospectandreflection/

prospect and reflection

ArtistsKenichiro Mizuno, Hiroshi Kan, Daisuke Ukisita, Eri Inami
Dates:Sat, Sep 6th, 2014 – Tue, Sep 23rd, 2014
              Closed on Wednesday
Hours:11:00am – 8:00pm
Opening Reception:Sat, Sep 6th, 2014, 6:00pm – 9:00pm
Performance by KATHY:Sat, Sep 6th, 2014, begins at 8:00pm
Venue:Fm
Ebisu-minami 1-14-12 Le Soleil3 Suite 303, Shibuya-ku, Tokyo
Tel:+81(70) 6969-1412

Fm will hold its first group exhibition “prospect and reflection” on Saturday, September 6th, 2014.

Fm, pronounced eff-my-nor, will be housing a contemporary art gallery in Ebisu. Exhibiting artists are Kenichiro Mizuno, Hiroshi Kan, Daisuke Ukisita, and Eri Inami—all of who do not strictly settle for fine art, but explore a wide variety of creative works.

Kenichiro Mizuno is an artist who has participated in various exhibitions and pro-actively works on collaboration across different genres. He is unconsciously subject to influences from TV animation, extracts them, and creates videos and paintings.

Hiroshi Kan creates works featured in covers of magazines and CD albums, while he exhibits in both Japan and abroad. He uses masking tape, a technical ruling pen, a wire mesh or flat sieve (Japanese term: bokashi-ami ぼかし網), and more, and he simplifies motifs to delicate pieces with very straight lines.

Daisuke Ukisita is a working art practitioner of various mediums such as video, graphics, and music. He presides a group of artists called 20TN! and is an active member of OPENdAN. His artistic attributes encompass a menagerie of hybrid concepts and techniques.

Eri Inami mainly focuses on video production, while she continues to work with both 2D and 3D works. She incorporates motifs that are reminiscent of digital graphics from the early 80s to early 90s, and delves into possibilities in expressing digital media.

The exhibition title “prospect and refection” derives from an existing book written by a philosopher, Shunsuke Tsurumi. New masterpieces evolve from reflection, education, and take into consideration the past classics in art history. For this exhibition, these four artists attempt to unbind past masterworks in order to recapture them in a new perspective — of prospect.

ARTIST PROFILES

Kenichiro Mizuno
Born in Gifu, Japan. (1967)
Mizuno graduated from Setsu Mode Seminar. In the quest for romanticism found between déjà vu and jamais vu, he captures and reconstructs subconscious influences from TV animations, and creates artworks using various techniques of drawing, painting, graphic style, and animation. While participating in many exhibitions, he actively collaborates in performance and fashion design, etc. Some of his published works include Funny Crash (2009) and KATHY’s New Dimension (2011) through TOKYO CULTUART by BEAMS. He recently works in a video production team called Paranormal and in an art unit called Saiko Kinenshitsu (2012). He has been a guest lecturer in Bigakko, and a part-time lecturer in the Film and Media Department at Tohoku University of Art and Design.
Artist Link: http://kenichiromizuno.blogspot.jp

Hiroshi Kan
Born in Osaka, Japan. (1973)
Kan graduated from Sozosha College of Design. He creates works for covers of magazines and CDs, while he exhibits in both Japan and abroad. He simplifies motifs and creates 2D works that are delicately decorated using masking tape, a technical ruling pen, and a wire mesh. He is a recipient of the VOL.7 HB File Competition Ryuji Fujieda Award, Tanqueray Martini Perfect Art 2000 Hibiki Tokiwa Award, 112th THE Choice Award, 11th TIS Public Offering Prize, and more to be anticipated by his evident success. His artworks are seen in magazines such as Motor Magazine, Casa BRUTUS, and Hotel CLASKA‘s book-CD. He has also created the CD covers for Kirinji’s “Chameleon Girl” and RIP SLYME’s “Tasogare Surround.”
Artist Link: http://hirishikan207.blogspot.jp/

Daisuke Ukisita
Born in Shizuoka, Japan (1981)
Ukisita has been actively working in an array of mediums such as video, graphics, editorial design, sculpture, installation, and music. He presides over a group of artists called 20TN and creates art as well as performs together with OPENdAN. He is also involved in several exhibitions called “FIXIVISION” ukisita daisuke x toda masaki, “Kuchu, GO!” (Produced by 20TN!), (((OCOS))) (Produced by 20TN!), and many more. He is also a video jockey at Waradisegarage, LOW END THEORY JAPAN, etc. His anthology art book was published by BCCKS (Tennenbunko) as one of their third releases and CAFE x SPACE x STUDIO “Forestlimit” was opened in Hatagaya, Shibuya (Tokyo). In 2014, he founded a free-style production called THE OPEN.
Artist Link: http://20tn.tumblr.com/ (20TN! )

Eri Inami
Born in Tokyo, Japan. (1981)
While Inami’s primary tool is in video, she has been creating a wide range of artworks such as graphics and objects. She incorporates motifs that are influenced by digital graphics from the early 80s, the beginning of the digital tool era, to early 90s when digital tools were widely used, and explores the possibilities in expressing digital media. She had a solo exhibition called Oka Fantasy (mograg garage, Tokyo) in 2012, and participated in a group exhibition called True Color Camp (Kichijoji Baus Theater, Tokyo) in 2014.
Artist Link:http://eriinami.com/

Opening Performance

KATHY
“Everything is under surveillance of KATHY. Orders are constantly issued by KATHY and the 3 are due to get their duties done.”

Kathy is a performance unit of three women that go beyond the boundaries of dance and conspire to breach the various areas of performance. KATHY does a performance in galleries and museums, and collaborates with fashion brands. While KATHY’s base is in Tokyo, they made a guest appearance on art festivals in Paris, New York, Basel, Turin, and Taiwan.

They also appeared on SENSE WARE Paris(@PALAIS DE TOKYO), RisingSun RockFestival, Sense of Wonder, Art Lindsay Japan tour, THEATRE PRODUCTS’s collection, etc. In 2010, they exhibited a video work in the archive exhibition at Hayward Gallery (London) that reflects the history of art and dance to contemporary from the 1960s.

That exhibition also traveled to Haus der Kunst (Munich). KATHY’s “New Dimension” was published through TOKYO CULTUART by BEAMS.

HP: http://www.zzkathyzz.com
Twitter:http://twitter.com/kathy_info

KATHY

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Exhibition: prospect and reflection @Fm http://galleryfm.com/en/prospectandreflection/